HURTIG LEVERING

14 DAGES RETURRET

FRI FRAGT VED KØB AF 2 ELLER FLERE


Har du spørgsmål?

Her er en liste over de mest almindelige spørgsmål fra vores kunder. Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål herunder er du velkommen til at kontakte vores kundeservice. Klik på overskriften for at se svaret på spørgsmålet.


Hvorfor skal man have mad til 3 døgn?

I tilfælde af en krisesituation, der lukker for forsyningen af strøm og anden energi, vil det sandsynligvis ikke være muligt at købe fødevarer i butikkerne. Borgerne vil heller ikke kunne opretholde køling af fødevarer og alm. opvarmning i hjemmet.

Derfor kan den enkelte husstand med fordel have et lager af langtidsholdbare, ikke kølekrævende føde- og drikkevarer. Når borgerne på den måde er i stand til at tage vare på sig selv, kan myndighederne fokusere kræfterne der, hvor behovene er størst og arbejde på at normalisere situationen. (Kilde: Fødevarestyrelsen)

Hvordan skal jeg opbevare drikkevand?

Vand i sig selv har ingen udløbsdato, men opbevaringsforholdene spiller en stor rolle for holdbarheden. Hvis vandet er tappet sterilt og opbevares korrekt, kan det holde sig i mange år. Den nemmeste måde at have drikkevand til tre døgn er at købe ni liter pr. person – dvs. seks flasker á 1,5 liter eller 18 flasker á 0,5 liter i dit lokale supermarked. Vand på flaske er tappet sterilt og kan holde sig næsten uendeligt.

Hvis du fylder beholdere med vand derhjemme, kan det opbevares i op til 6-12 måneder, hvis det opbevares køligt og mørkt. For langvarig opbevaring er det godt at bruge beholdere, der er godkendt til drikkevand. Det er altid en god idé at udskifte vandet i beholderne hvert halve år, så du er sikker på, at det er friskt. Dette gælder selvfølgelig kun for vand, du selv har tappet.

Hvilken variant skal jeg vælge?

Den blå variant er bedst, hvis du har brug for en løsning, der kan bruges under alle forhold, uden behov for vand eller opvarmning. Den er ideel til lejligheder, steder uden køkkenfaciliteter eller til ældre og personer, der foretrækker mindre, spiseklare måltider i løbet af dagen.

Den orange variant er ideel, hvis du har adgang til kogende vand og ønsker lidt større, varme måltider. Den er perfekt til steder som sommerhuset, båden eller på farten, hvor du nemt kan koge vand og få mættende retter.

Er produkterne vegetariske

Nej, Madtil3dage-produkterne er ikke nødvendigvis vegetariske. De indeholder en blanding af måltider, der kan omfatte både vegetariske og ikke-vegetariske retter. Hvis du har særlige kostbehov, anbefaler vi at tjekke de specifikke ingredienser for hver variant.

Hvor længe kan “madtil3dage” holde sig?

Alle produkterne i Madtil3dage er langtidsholdbare. Holdbarheden på kasserne er angivet som “bedst før”, der betyder den dato hvor producenten garanterer at indholdet er præcis som da det blev pakket. I realiteten kan maden dog holde sig meget længere, især hvis kassen opbevares tørt og ved stuetemperatur eller derunder. Læs evt. fødevarestyrelsens guide her.

Frysetørrede måltider har “bedst før” på til 60 måneder fra produktionsdato, øvrige måltider har “bedst før” på 36 måneder fra produktionsdato. Vores kasser indeholder flere forskellige produkter, som kan være produceret på forskellige datoer, og derfor er kassen påtrykt en “bedst før”-dato, som svarer til datoen for det produkt, der er produceret først, dog minimum 36 måneder fra produktionsdato. Vi bestræber os altid på at levere kasser med længst mulig holdbarhed.

Hvor bliver produkterne fremstillet?

Madtil3dage produkterne bliver fremstillet i EU, og opfylder de gældende kvalitets- og sikkerhedsstandarder. Ved at vælge et EU-fremstillet produkt kan du være sikker på, at maden er både sikker og af høj kvalitet, hvilket giver dig tryghed i, at du modtager et pålideligt produkt, der lever op til strenge krav for fødevaresikkerhed og holdbarhed.

Jeg har fødevare allergi. Kan jeg tåle jeres produkter?

Vores produkter bliver fremstillet på fabrikker der producerer og pakker mange forskellige slags fødevarer. Produkterne kan indeholde både mælk, æg, nødder, gluten, skaldyr og andre allergener.

Kan jeg returnere hvis jeg fortryder mit køb?

Ja! Vi giver altid 14 dages returret på vores produkter – så længe de returneres i uåbnet stand. Læs mere her


Kontakt kundeservice

Hvis du stadig har spørgsmål er du velkommen til at skrive eller ringe til vores kundeservice.

Kundeservice telefonnummer:

71 99 27 75

Åbningstider: Mandag til Fredag 9:00 til 14:00