Din kurv er lige nu tom!
Handelsbetingelser
1. Generelle oplysninger
Disse handelsbetingelser gælder for køb af varer på www.madtil3dage.dk med CVR-nummer DK30281020. Når du handler på vores webshop, accepterer du samtidig vores handelsbetingelser.
2. Priser
Alle priser på webshoppen er angivet i danske kroner (DKK) og inklusiv moms. Priserne er eksklusiv leveringsomkostninger, medmindre andet er angivet. Vi forbeholder os retten til at ændre priser uden forudgående varsel, men købsprisen vil altid være den, der var gældende på tidspunktet for bestillingen.
3. Bestilling og betaling
Når du har afgivet en ordre, vil du modtage en ordrebekræftelse på e-mail. Betaling kan ske med følgende betalingsmuligheder: Dankort, Visa, MasterCard, Maestro, MobilePay, ApplePay. Betalingen vil blive trukket, når varen afsendes. Alle vare sendes forsikret og med trackingkode. www.madtil3dage.dk har ansvaret for forsendelsen indtil køber har modtaget den. Ved modtagelse forstås at pakken er leveret til kundens adresse eller afhentet i en pakkeshop.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. Vi tager ikke kortgebyrer.
4. Levering
Vi leverer til adresser i Danmark med undtagelse af Grønland og Færøerne. Leveringstiden er typisk 1-5 hverdage, afhængigt af lagerstatus og leveringstjeneste. .
Forsendelsesomkostninger
Forsendelsesomkostningerne afhænger af din bestillings værdi og destination. Prisen vil blive beregnet og vist ved checkout. Fragtprisen er mellem 39 og 59 kroner.
Leveringsmetoder
Vi samarbejder med GLS for at sikre hurtig og sikker levering. Du kan vælge den ønskede leveringsmetode ved checkout. Du kan vælge mellem levering til dør og levering til nærmeste pakkeshop.
Forsinket levering
Hvis din levering er forsinket, vil vi informere dig så hurtigt som muligt og holde dig opdateret om den forventede leveringstid.
Ikke modtagne pakker
Hvis du ikke har modtaget din pakke inden for det forventede leveringsvindue, bedes du kontakte kundeservice, så vi kan undersøge sagen. Pakker, der returneres til os grundet forkert eller ufuldstændig adresse, vil blive sendt igen mod betaling af nye forsendelsesomkostninger.
5. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@madtil3dage.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Blå og Orange variant.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 95DKK.
Ingen Fortrydelsesret
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagebetaler beløbet til den kort vi har modtaget det fra, med mindre andet er aftalt. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Sådan returnerer du varen:
- Kontakt os først: Inden du returnerer varen, bedes du sende en besked til vores kundeservice via vores kontaktformular eller på email: info@madtil3dage.dk
- Rekvirer returlabel: Du vil herefter modtage en returlabel via email.
- Send varen retur: Varen skal sendes til vores lageradresse:
Madtil3Dage.dk
Bakkesvinget 10,
3230 Græsted
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
6. Reklamationsret
Som forbruger har du to års reklamationsret på køb af varer. Det betyder, at du kan reklamere over en vare i op til 24 måneder efter købet, hvis den lider af fejl eller mangler. Er din reklamation berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger i forbindelse med returneringen. Varen skal sendes retur i forsvarlig emballage, og du skal huske at få en kvittering for afsendelsen, så vi kan dække dine fragtomkostninger.
Kontakt os på info@madtil3dage.dk eller telefonisk på tlf. nr,: 71 99 27 75, hvis du har spørgsmål eller ønsker at reklamere over en vare.
Varen sendes til vores lager:
Madtil3Dage.dk
Bakkesvinget 10,
3230 Græsted
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
7. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@madtil3dage.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
8. Ansvar
www.madtil3dage.dk kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser eller manglende opfyldelse af forpligtelser, der skyldes force majeure-forhold, herunder men ikke begrænset til naturkatastrofer, krig, pandemier, strejker, samt systemnedbrud.
9. Persondatapolitik
Når du handler hos www.madtil3dage.dk, indsamler vi de nødvendige personoplysninger for at kunne behandle din ordre. Vi behandler dine oplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning. Du kan læse vores fulde persondatapolitik her.
10. Lovvalg og værneting
Enhver tvist mellem www.madtil3dage.dk og kunden, der udspringer af køb foretaget på webshoppen, skal afgøres efter dansk ret ved de danske domstole.
11. Kontaktoplysninger
Hvis du har spørgsmål til vores handelsbetingelser eller brug for hjælp, kan du kontakte os på info@madtil3dage.dk eller telefon 71 99 27 75.
Disse handelsbetingelser er senest opdateret 18/11-2024. Vi forbeholder os retten til at opdatere betingelserne uden forudgående varsel, og vi anbefaler derfor, at du gennemgår betingelserne regelmæssigt.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
madtil3dage.dk
Hindegade 6
1303 København K
e-mail: info@madtil3dage.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
_____________________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: _________________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ______________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)